На екранах з'явився новий фільм Жака Одіяра під назвою "Емілія Перес".


В український прокат вийшов іспаномовний мюзикл Жака Одіяра "Емілія Перес".

Адвокатку Ріту (Зої Салдана) недооцінюють на роботі, її шеф привласнює собі її заслуги. Проте її оцінив та навіть найняв лідер картелю Манітас дель Монте (Карла Софія Гаскон) для того, аби вона допомогла б йому змінити стать. У такий спосіб Манітас переслідує відразу дві мети: заховатись та здійснити давню мрію. Водночас Ріта має заховати дружину Манітаса (Селена Гомес) у безпечному місці. У тілі Емілії бандит стає благодійником, та займається пошуком зниклих безвісти, а насправді убитих картелями, людей.

Жак Одіяр, відомий соціальним кіно, отримав на Каннському кінофестивалі Гран-прі журі за "Пророка" та "Золоту пальмову гілку" за "Діпана". До слова, за "Емілію Перес" ансамбль з чотирьох актрис (Зої Салдана, Селена Гомес, Карла Софія Гаскон та Адріана Пас) отримали у Каннах нагороду за найкращу жіночу роль та приз журі.

У випадку "Емілії Перес" режисер не уникає складних та чутливих тем, адже його натхнення почерпнуто з реальної трагедії про сотні зниклих безвісти людей у Мексиці. Проте цього разу він надає стрічці таку естетику, що навіть Альмодовар міг би позаздрити. Ця форма перетворює фільм на справжнє чарівництво. Мюзикл (Одіяр визначає свій витвір як оперу у чотирьох актах) був написаний Клеманом Дюколем та Камій, а лібрето створив сам Одіяр.

У підсумку маємо абсолютно божевільний мікс: мюзикл іспанською мовою про мексиканського наркобарона, який вирішив змінити стать, за участю зірки Disney Селени Гомес у ролі дружини гангстера. І ось такий фільм Франція вирішила послати на "Оскар", де картина позмагається за номінацію "найкращий міжнародний фільм".

Сцена з кінострічки.

Цей мікс, здавалося б, мав би зазнати невдачі, проте виявився справжнім тріумфом. Одіяр майстерно поєднав усі елементи проекту, створивши гармонійне ціле. Він вдало поєднує драматичну напругу з вражаючою музичною композицією, а його персонажі водночас смішні, трагічні та небезпечні.

Фільм вирізняється своєю ексцентричністю та динамічністю. Йому вдається перетворити штучний жанр мюзиклу на щось справжнє і природне.

Усе на місці, усі співають та танцюють, а вогні Мехіко перетворюються на вогники на капелюхах маріачі. Все просто бездоганно. Хоча критики картини вважають, що надто легко перетворився герой/героїня з безжального вбивці на громадську активістку. І що злочини все більше стають у кіно не застереженням та аналізом, а розвагою. Думка слушна.

Проте Одіяру все ж таки вдається зберегти відчуття тривожності та небезпеки, хоч і вбравши їх у гламурні шата.

Сцена з кінострічки.

Фільм вивів на численні червоні доріжки, зокрема й на престижну Каннську, безліч зірок, що обрали вбрання від модного дому Saint Laurent. І це цілком закономірно, адже "Емілія Перес" стала одним із перших проєктів нового підрозділу французького бренду, заснованого для створення фільмів видатних режисерів.

Безсумнівно, Одіяр є видатним режисером. Інтригуюче спостерігати, як він, відмовляючись від знайомих тем і стилів, прагне нових форм вираження, знаходячи їх у несподіваному жанрі.

Ця картина сповнена життя, руху та неймовірної краси, тому її безумовно варто переглядати на великому екрані.

Related posts