У Бразилії заборонили соціальну мережу Х, через що багато людей відчувають себе ізольованими від світу, повідомляє AP.
За інформацією видання, блокування платформи X у Бразилії викликало суперечки серед користувачів та політиків стосовно правомірності цього рішення. Повідомляється, що з суботи чимало бразильців зіштовхнулися з труднощами та невизначеністю при спробі користування альтернативними соціальними мережами через відсутність доступу до X.
На початку 2024 року суддя Верховного суду Бразилії Олександр де Мораес наказав призупинити діяльність десятків акаунтів у соціальній мережі Х, які підозрювалися у розповсюдженні дезінформації.
Нинішній власник платформи Х, мільярдер Ілон Маск, розкритикувавши указ як цензуру, закрив офіси соцмережі в Бразилії. Водночас компанія Х повідомила, що її сервіси залишаться доступними в країні.
Нещодавно, після того як суддя надав Маску 24 години для призначення офіційного представника країни, мільярдер не відреагував і не вжив жодних заходів. У результаті цього Мораес ухвалив рішення заборонити Х на території країни.
За словами судді, діяльність соцмережі призупинена доти, доки вона не виконає відповідні накази. Крім того, він запровадив щоденні штрафи у розмірі 8 900 доларів США для тих осіб або компаній, які намагатимуться обійти блокування через VPN.
Згідно з даними Associated Press, Бразилія є одним з найважливіших ринків для Х, налічуючи десятки мільйонів користувачів.
Після блокування бразильці почали шукати альтернативні платформи. Однією з таких стала соцмережа Bluesky, яка стартувала в 2023 році і вже за кілька днів помітила значний приріст користувачів з Бразилії. У п'ятницю компанія повідомила, що близько 200 тисяч нових користувачів з цієї країни зареєструвалися на платформі, і це число "невпинно зростає щохвилини". Крім того, бразильські користувачі встановлюють нові рекорди з активності, таких як підписки та лайки.
Відповідно до матеріалу видання, перехід між платформами не є новиною для бразильців. Колись вони були пристрасними користувачами Orkut, а після закриття цієї соціальної мережі з ентузіазмом освоїли інші платформи.
Хоча Х і не досягає рівня популярності Facebook, Instagram, YouTube або TikTok у Бразилії, ця соціальна мережа все ж відіграє значну роль. Бразильці активно використовують її для політичних дискусій, а також вона має значний вплив на політиків, журналістів та інших лідерів думок.
До того ж, у Х бразильці демонструють своє почуття гумору. Зокрема, чимало найпопулярніших мемів з'являються саме завдяки публікаціям у цій соціальній мережі.