Уряд України представив варіанти вирішення питання бездіяльності міського транспорту, який був наданий як гуманітарна допомога, повідомляє Delo.ua.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Пропонується ввести норму, згідно з якою комунальні підприємства-перевізники матимуть можливість отримувати гуманітарну допомогу на задоволення потреб населення в транспортних перевезеннях. Це стосуватиметься періоду дії воєнного стану та протягом року після його завершення чи скасування. Допомога може включати автобуси, електробуси, трамваї, тролейбуси та вагони метро.
Ця гуманітарна допомога не може бути продана, передана або передана в користування будь-яким фізичним чи юридичним особам за будь-якими угодами, за винятком випадків безкоштовної передачі або надання в користування іншому отримувачу гуманітарної допомоги.
Згідно з цими умовами, не вважатиметься комерційним використанням гуманітарної допомоги застосування транспорту комунальних перевізників для пасажирських перевезень під час воєнного стану та протягом року після його завершення або скасування.
Нагадуємо, що відсутність останнього нормативного акту в законодавстві призвела до ситуації, коли транспортні засоби, які українські міста отримують з-за кордону у вигляді гуманітарної допомоги, зокрема ті, що раніше експлуатувалися в містах-партнерах, залишаються невикористаними.
Справа в тому, що ввезені як гуманітарна допомога на пільгових умовах розмитнення автобуси, трамваї і тролейбуси не можуть надавати платні послуги, оскільки це порушує статтю 12 закону про гумдопомогу.
Крім того, стаття 201-2 Кримінального кодексу, введена в дію в березні 2022 року, встановлює покарання за неправомірне використання гуманітарної допомоги з метою наживи, що може призвести до ув'язнення на термін до семи років.
Зокрема, Одеса зіткнулася з цією проблемою, отримавши восени 2023 року десяток низькопідлогових автобусів Mercedes великої місткості з німецького міста Регенсбург, а восени 2024 року – ще десять великих автобусів Mercedes, які прибули з турецького Стамбула.
Одеса не раз піднімала питання щодо відсутності регулювання комерційного використання даного виду транспорту, але ситуація досі залишається невирішеною. У той же час, міста, які формально придбали цей транспорт, навіть за символічну суму, як-от 1 євро, або ж використовують його для безкоштовних перевезень, не стикаються з подібними труднощами.