Аеропорти в Україні можуть відновити свою роботу вже в найближчі місяці: оголошено конкретний термін, коли можливе відновлення авіаперевезень.
До кінця січня 2025 року в Україні можуть відновитись польоти цивільної авіації. Передбачається, що здійснюватимуть їх літаки 5 чи 6-ти компаній. Якщо це станеться, буде відкрито один аеропорт - або "Львів", або "Бориспіль".
На Київському міжнародному економічному форумі старший партнер компанії Marsh McLennan, що спеціалізується на управлінні ризиками, Кріспін Еллісон поділився важливою інформацією. Він зазначив:
"Думаю, якщо нам пощастить, то у січні (2025 року. - Ред.) у нас буде 5 чи 6 авіакомпаній, які захочуть літати (з України. - Ред.). ... Президент зненавидить мене за те, що я це сказав, бо він сфокусований на "Борисполі", однак початковий фокус - "Львів". Сім хвилин польоту від Польщі. ... Я продовжую говорити, що Львів набагато безпечніший за Тель-Авів. Людям не подобається, коли я так говорю, але я говорю", - сказав Еллісон.
Він підкреслив, що остаточне рішення щодо авіаперельотів буде ухвалене в Офісі президента. Це рішення буде залежати від кількох чинників, серед яких:
Раніше Міністерство розвитку громад і територій, за підтримки Посольства США, представило план дій для відкриття повітряного простору України під час військового стану. "У воєнний час нашим стратегічним пріоритетом є збереження авіаційної інфраструктури та кваліфікованих спеціалістів, аби, коли настане відповідний момент, ми змогли оперативно відновити цивільні авіаперевезення," - зазначили в міністерстві.
Водночас важливо усвідомлювати, що наразі ніхто не може з упевненістю сказати, коли відновляться пасажирські авіаперельоти в Україні. Як стверджують фахівці в авіаційній сфері, для відновлення рейсів потрібно:
Ще до початку широкомасштабного конфлікту в Україні, внаслідок повідомлень про підготовку Росії до вторгнення, деякі страховики вирішили припинити авіарейси до країни. Це сталося ще до початку ракетних обстрілів. Тепер, як пояснив Володимир Крейденко, заступник голови парламентського комітету з транспорту та інфраструктури, отримати страховку стало ще складніше, ніж раніше.
Як зазначає OBOZ.UA, авіаційний експерт Богдан Долінець вказує на те, що російські дрони "Шахед" не є загрозою для цивільних літаків у повітряному просторі через їх обмежену висоту, проте вони можуть становити ризик для аеропортів. Заборона на авіаперельоти залишається в силі, і наразі розглядаються лише обмежені варіанти відновлення рейсів в умовах посилення протиповітряної оборони.